Біздің қоғамның қазіргі даму кезеңінде, өз құрдастарынан асқан зияткерлік белгілері бар балаларға назар аудару мектептің ең маңызды міндеті болып табылады.
Әр бала талантты, бірақ өз жолымен дарынды. Әркімге, оның ішкі әлеміне, ашуландыруға, бірінші сыныпта болып жатқан оқиғаларға шынайы қызығушылық тудыруға және осы қызығушылықты бастауыш мектептің соңына дейін қалай сақтауға болады? Шешім өздігінен келді - біз балаларды тек шығармашылық тыңдаушылар, орындаушылар ғана емес, сонымен бірге шығармашылығымен таныстыруымыз керек.
Өзімнің педагогикалық тәжірибеме сүйене отырып, оқытудың және оқытудың формаларына, әдістеріне назар аудара отырып, нәтиже әрбір оқушының жеке басы бірінші кезекте болады деген қорытындыға келдім.
«Біздің жаңа мектебіміз» Президенттік бастамасының бағыттарының бірі - дарынды балаларды іздеудің және қолдаудың кеңейтілген жүйесін қалыптастыру, тұлғаны қалыптастырудың барлық кезеңінде оларды сүйемелдеу.
Дарынды балалармен жұмыстың мақсаты: дарынды балаларды анықтау, оқыту, тәрбиелеу және қолдау, шығармашылық тұлғаның әлеуметтік мәртебесін көтеру. Балалардың оңтайлы дамуына жағдай жасау, жеке қабілеттерін дамыту мүмкіндіктерін кеңейту, студенттердің әлеуметтік бейімделуіне жағдай жасау, «мұғалім - дарынды оқушы», «дарынды оқушы - оқушы», «дарынды оқушы - ата-ана» жүйелеріндегі қатынастарды үйлестіру. Әр оқушының әр түрлі іс-әрекеттегі шығармашылық өзін-өзі танытуын, өзін-өзі растауын және өзін-өзі жүзеге асыруын ынталандыратын жұмыс жүйесін жетілдіру.
Дамыту міндеттері:
Дарынды студенттердің тұлғалық дамуы;
• оқу іс-әрекетін дамыту, олардың субъективтілігін дамыту;
• жағымды өзіндік тұжырымдаманы дамыту;
• шығармашылық тәуелсіздікті дамыту;
• қарым-қатынас дағдыларын дамыту;
• рефлексиялық қабілеттерін дамыту.
Дарынды балалармен жұмыс істеу принциптері:
- тұлғалық дамудың максималды алуан түрлілігі қағидаты;
- сабақтан тыс уақыттағы рөлдің өсу қағидасы;
- білім беруді даралау және саралау қағидаты;
- студенттерге мұғалімдердің аз қатысумен бірге жұмыс істеуіне жағдай жасау принципі;
- қосымша білім беру қызметтерін, көмек, тәлімгерлерді таңдау еркіндігі қағидаты;
- дамыта оқыту принципі;
- дамытушылық оқыту принципі.
Біз балалардың дарындылығының әр түрлі түрлерін анықтау және дамыту бойынша келесі бағыттар бойынша мақсатты жұмыстар жүргіземіз:
1) балаларды қызығушылық танытатын іс-шараларға тарту;
2) студенттердің ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру;
3) олимпиадалар, конкурстар, конкурстар ұйымдастыру;
4) таңдалған мәселені тәуелсіз терең зерттеу;
5) өзіндік жұмыс дағдыларын дамыту;
6) дерексіз ойлауды және жоғары психикалық процестерді дамыту;
7) шығармашылық жұмыс әдістеріне үйрету;
8) өзімізді, басқалармен ұқсастықтары мен айырмашылықтарын түсінуге үйрету, біздің қабілеттерімізді тану;
9) студенттерді мадақтау.
Жұмыс жоспары
Іс-шаралар |
күндері |
Дарынды балаларды анықтаудың диагностикалық психологиялық-педагогикалық әдістерін жасау және таңдау. |
Үнемі |
Сабақ және сабақтан тыс жұмыстарда балалардың ақыл-ой мүмкіндіктерін кеңейту бойынша ұсыныстар жинау. |
Тамыз |
Оқу жылына арналған дарынды балалармен жұмыс жоспарын құру. Оқушылардың оқу қабілеттерінің диагностикасы әр ынталандырылған баланың дамуы. Психологиялық тестілеу, оқушылардың танымдық, мотивациялық бағыттарының даму деңгейін, оқушылардың дарындылық дәрежесін анықтайды. |
Қыркүйек |
Оқушылардың оқу жүктемесін олардың танымдық сферасының, ойлау процестерінің даму деңгейіне қарай саралауды, даралануды қамтамасыз ету. |
Бір жыл ішінде |
Олимпиада тапсырмаларын талдай отырып студенттермен жеке сабақтар өткізу |
Бір жыл ішінде |
Сабақта көп деңгейлі оқыту әдістерін анықтау мақсатында әріптестердің сабақтарына қатысу. |
Бір жыл ішнде |
Оқу қабілеттері дамыған оқушылардың іс-әрекеттерін бақылау мақсатында сабаққа өзара қатысу |
Бір жыл ішнде |
Пәндер бойынша олимпиадалар мен олимпиадаларға дайындық |
Қаңтар Ақпан |
Пәндер бойынша мектеп олимпиадасына қатысу. |
Наурыз |
Жоба жұмысына дайындық, жоба тақырыбын таңдау, әдебиеттермен жұмыс. |
Бір жыл ішінде |
Ата-аналармен жұмыс.
|
Бір жыл ішінде |
Олимпиада, конкурстар, фестивальдар жеңімпаздарын марапаттау. |
Бір жыл ішінде |
Дарынды балалармен жұмыс жасайтын мұғалімдердің тәжірибесін зерделеу. |
Бір жыл ішінде |
Олимпиада, конкурстардың нәтижелерін талдау. |
Бір жыл ішінде |
Үйірмелерге, секцияларға бару. |
Бір жыл ішінде |
Жеке жұмыс. |
Бір жыл ішінде |
Жетілдірілген үй тапсырмасы, эссе, шығармашылық есептер, презентациялар. |
Бір жыл ішінде |
Жұпта және топта жұмыс жасауда жетекшінің рөлі. |
Бір жыл ішінде |
Дарынды студенттермен жұмысты талдау, жаңа оқу жылына мамырдағы жұмыс перспективалары |
мамыр |
Жұмыстың бастапқы кезеңі байқау арқылы дарынды балаларды анықтау, сөйлеу, есте сақтау, логикалық ойлаудың психологиялық ерекшеліктерін, отбасы тәрбиесінің ерекшеліктерін, интеллектуалды және тұлғалық даму ерекшеліктерін зерттейді.
Сыныптағы дарынды және қабілетті балалармен жұмыс
Орыс тілі сабақтарында мен жас оқушыларды оқытуда тұлғалық-бағдарланған және сараланған тәсілді жүзеге асыру үшін көптеген мүмкіндіктер беремін. Балаларға арнайы ұйымдастырылған тәжірибелер мен сөйлеулерге байқаулардың нәтижесінде өз бетінше «ашылулар» жасауға мүмкіндік беріледі. Табыстың құпиясы - сабақта мен «оқушы-студент» қарым-қатынас формасын қолданамын, бұл балаларға өз құрдастарына «үйрету» арқылы өзін-өзі бағалауды арттыруға көмектеседі. Осындай жұмысты ұйымдастыруда оқытудың коммуникативті-белсенділік бағыты көрінеді.
Математика сабақтарында балаларда математикалық мазмұнды игеру барысында ақыл-ой әрекетінің әдістерін қалыптастыру мақсатында мақсатты және жүйелі жұмыс жүргізілуде. Бұл бағдар жас оқушының зияткерлік белсенділігін оның жеке басының басқа аспектілерімен, ең алдымен мотивациямен және қызығушылықпен байланыстыруға мүмкіндік береді.
Тұлғаға бағытталған сабаққа дидактикалық материалды таңдау осы материалмен жұмыс жасауда әр оқушының жеке қалауын білу негізінде жүргізілуі керек. Заманауи оқу-әдістемелік жиынтықтар бізге оқулыққа бағдарламаның талаптарында қарастырылған мазмұнмен жұмыс істеуге мүмкіндік беретін баспа дәптерлерінің, дидактикалық карточкалардың жиынтығын ұсынады, бірақ оны сөзбен, символдық кескінмен, суретпен, диаграммамен, тақырыптық кескінмен және т.б. Оқушыға оқу материалымен жұмыс барысында жеке таңдау қабілеттілігін көрсетуге мүмкіндік беріледі.
Біз әр түрлі сабақтарда қиындықтардың үш деңгейінің сараланған тапсырмаларын қолданамын. Сонымен қатар, мен студенттерге тиісті деңгейді өздері таңдауға кеңес беремін, сол арқылы жұмысқа, оның сәтті орындалуына оң көзқарас қалыптастырамын. Мұндай тапсырмалармен жұмыс жасау әртүрлі психофизиологиялық топтардағы студенттердің оқу материалын қабылдау, түсіну және есте сақтау ерекшеліктерін ескеруге мүмкіндік береді және бағдарламаны жақсырақ игеруге, балалардың дамуына, талдау, салыстыру, қорытынды жасай білу - білім алу қабілетін қалыптастыруға ықпал етеді.
Біз кейбір өлшемдерге сәйкес математикалық объектілерді жіктеуге, объектіні жаңасына түрлендіруге, жетіспейтін немесе артық деректері бар есептерге, шешудің ұтымды жолын іздеуге, нақты әрекеттің алгоритмін құрастыруға, тапсырмаларды өз бетінше құрастыруға, математикалық өрнектер, теңдеулерге арналған тапсырмаларды қолданамын.
Шығармашылық тапсырманы орындау үшін студент бағдарламалық материалды жақсы біліп қана қоймай, ең бастысы салыстыру, жалпылау негізінде қорытынды жасай білуі, үлгіні анықтап, қиялдай білуі керек.
Көркем оқу сабақтарында мен театрландыруға ерекше орын бөлдім. Балалар шығармашылығының жалпы түрі бола отырып, бұл көркем шығармашылықты жеке тәжірибемен тығыз, тиімді және тікелей байланыстыратын драматизация. Сабақтарда ертегілердің, ертегілердің үзінділерін, ойын диалогтарын сахналауға болады.
Барлық сабақтардағы тапсырмалардың бірдей емес болуы маңызды, бұл оқушыларға әр түрлі іс-әрекетте өзін сынап көруге мүмкіндік береді.
Біз сабақтарымда проблемалық оқытуды қолданамын, оқушыларды рөлдік ойындарға тартамын.
Сабақтан тыс уақытта дарынды және қабілетті балалармен жұмыс
Дарынды балалармен жұмыс істеудің қажетті шарттарының бірі - оқушылардың қызығушылықтары мен бейімділіктерінің ерекшеліктерін ескеретін принцип. Бұл қосымша білім беру шеңберіндегі баланың таңдауы бойынша сабақтар арқылы жүзеге асырылады.
Дарынды және қабілетті балалармен сабақтан тыс жұмыстардың келесі түрлерін қолданамын:
• Үйірме жұмысы.
Топтық және қосымша сабақтар.
• жарыстарға, фестивальдерге, зияткерлік марафондарға, спорттық жарыстарға, әртүрлі деңгейдегі көрмелерге, соның ішінде қашықтыққа қатысу.
• Олимпиадаларға қатысу.
Ғылыми-практикалық конференциялар, жобалық іс-шаралар, әртүрлі деңгейдегі NPK-да өнер көрсету.
• Жеке маршрут бойынша жұмыс.
Интернет-сайттарда тапсырмаларды on-line режимінде орындау.
• балалардың портфолиосын құру.
Олимпиадаларға қатысу тиімділігі.
Оқу жылы, |
Оқушылардың аты-жөні |
сайыстың аты |
Деңгей |
жетістіктері |
2018/2019 |
Грицаева Екатерина
Чернухина Диана
Брикман Эмилия |
Шебер қолдар қобалжуды білмейді. «Екіден екі». Су асты патшалығына саяхат. Сүйікті ойыншық. Математика биіктерінен I орын |
республикалық
Республикалық
республикалық |
І орын
І орын
I орын |
2019/2020 |
Сабет Нұрали |
олимпиадасы ағылшын тілінде. «Көңілді ағылшын» |
Республикалық
Халықаралық |
I орын
І орын |
|
Ганзер Эмилина |
«Жарқын болашақ» «Әнші бұлбұлдар» |
аудан |
III орын |
Дарынды оқушылармен жұмыс жасаудың барлық кезеңдерінде бұл жағдайда біз бір нәтижемен емес, кем дегенде екі нәтижемен айналысатынымызды ескеру қажет. Қарастыруға болатын бірінші нәрсе - баланың басымен және қолымен не жасайтындығы - макет, жоба, есеп және т.б. Екінші және ең маңыздысы - педагогикалық: тәрбиелік мағынада баға жетпес, тәуелсіз, шығармашылық, ғылыми-зерттеу жұмысының тәжірибесі, нағыз жасаушыны қарапайым орындаушыдан ерекшелендіретін психикалық ісіктердің барлық спектрін құрайтын жаңа білім мен дағдылар.